Skip to content
Skip to service links: contact, tools, help, the group
Skip to search
Skip to main navigation
Skip to sub navigation
Skip to Footer with links to masthead, print, email a friend and disclaimer
 

Preču sūtīšana, kas satur Litija baterijas

Sākot no 2016. gada 1. aprīļa Starptautiskā gaisa transporta asociācija (IATA) ir izdevusi stingrākus litija bateriju pārvadāšanas noteikumus, kuras tiek iepakotas un sūtītas atsevišķi (bez ierīcēm) (UN3480/PI965).
Plaša elektronisko preču daudzveidība, ko darbina litija baterijas, tiek regulēta ar jaunajiem noteikumiem, neatkarīgi no tā, vai tās ir uzlādējamas (litija jonu) vai neuzlādējamas (litija metāla). Noteikumi attiecas, ja:
  • Litija baterijas ir iepakotas un tiek sūtītas kā atsevišķie priekšmeti. Piemērs: Baterijas bez ierīcēm/akumulators
  • Litija baterijas iepakotas atsevišķi, bet tiek šūtītas ar iekārtu vienā kastē. Piemērs: mobilais telefons ar maināmu Litija bateriju
  • Litija baterijas ir ieliktas iekšā vai ir iebūvētas ierīcē un tiek sūtītas vienā kastē. Piemērs: planšētdators ar iebūvēto Litija bateriju, kuru lietotājs pats nevar izņemt
Sakarā ar pieaugošajām bažām par drošību aviācijas nozarē, IATA noteikumi, kas reglamentē litija bateriju sūtīšanu, bija papildināti un aviokompānijām būs stingrāk jāievēro šos noteikumus.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka šada tipa sūtījumu droša transportēšana pa gaisu un pilna sūtījuma atbilstība IATA noteikumiem ir Sūtītāja tiesiskā atbildība. Ņemot vērā šo faktu, IATA sagatavoja pamācību, lai palīdzēt Sūtītājiem izprast un ievērot noteikumus.

Turpmāk, jebkura pesona vai uzņēmums kurš DHL Express sūtīšanas pavaddokumentā tiks identificēts kā Sūtītājs, nes juridisku atbildību par sūtījuma satura 100% atbilstību jaunājiem IATA noteikumiem. Atbildība ir arī tad, pat ja sūtījums, kas satur litija baterijas, nav sūtītāja īpašumā un persona vai uzņēmums, kas norādīti uz sūtījuma pavaddokumenta to nebija personīgi ražojusi vai uztaisijusi.
TLai izvairītos no nevēlamām sekām, lūdzam brīdināt DHL Express par Jūsu plāniem nosūtīt sūtījumu, kurā ir litija baterijas. Mūsu ekspertu komanda ar prieku sniegs Jums informāciju par sūtījuma noformēšanu atbilstoši IATA bīstamo kravu transportēšanas noteikumiem.
Līdz ar IATA/ICAO lēmumu aizliegt izņemto Litija-Metāla bateriju pārvadāšanu pasažieru līdmašīnās no 2015.gada Janvāra, DHL Express turpmāk nevarēs pieņemt šīs baterijas pārvadāšanai savā tīklā. IATA/ICAO noteikumi atteicas uz izbērtā veidā vai atsevišķi iepakotām Litija-Metāla baterijam saskaņā ar Sekciju II, PI-968, tikmēr Litija-Metāla baterijas, kuras atrodas (PI-970) vai iepakotas kopā ar ierīci (PI-969) nav aizliegti sūtīšanai. Izmaiņas neskar Litija jonu bateriju pārvadāšanas noteikumus.

Par PI-967 un PI-970 ir prasība, ka sūtījums ir ierobežots līdz maksimāli 2 iepakojumiem (katrā maksimums 4 šūnas vai 2 baterijas ietvertas iekārtās).

Ja sūtījums pārsniedz 2 iepakojumus, tad ir nepieciešama litija bateriju uzlīme (kā arī tam sekojošas prasības).

Šis 2 iepakojumu par sūtījumu ierobežojums stājas spēkā no 2017. gada 1. janvāra, noteikumi paredz 12 mēnešu pārejas periodu, tomēr sūtītājiem ieteicams tos īstenot pēc iespējas ātrāk.

Sekojot ICAO/IATA izmaiņām sākot no 2016. gada 1. aprīļa, PI-965 ir aizliegts pārvadāt pasažieru lidmašīnās. Sakarā ar to DHL piedāvā ierobežotu pakalpojumu uz noteiktiem galamērķiem. PI-965 Section II pieprasa atsevišķu klienta apstiprināšanu. Lai iegūtu papildu informāciju, lūdzu, sazinieties ar vietējo DHL pārstāvi. Litija jona baterijas iepakotas kopā ar iekārtu (PI-966) vai ietvertas iekārtā (PI-967) ir pieņemamas transportēšanai.

Bojātas baterijas

 Litija baterijas, kuras ir bojātas vai pastāv risks ka ir bojātas, rada lielu drošības risku personālam un īpašumam, un tos nav atļauts pārvadāt gaisa kuģī ne pie kādiem apstākļiem.
 Ja bojāta litija baterija ir ielikta klēpjdatorā, mobilajā tālrunī vai citā ierīcē, bateriju jāizņem ārā lai DHL varētu pieņemt šo sūtījumu.